منوعات

رواية خطيئته الفصول كاملة 4

 

6

 

 

 

رواية خطيئته الفصول كاملة

 

 

 

-انا حتي معنديش عين اني اطلب منك تسامحني يارب أنا استاهل المو*ت علي اللي عملته…مش هبرر لنفسي أنا كنت واعية وعارفة أنا بعمل ايه…

 

يارب خدني عندك..سامحني وخدني عندك أنا معنديش حل الا اني امو*ت…لولا اني خايفة اني ازعلك تاني كنت انتح*رت وارتاحت….

 

قعدت علي الرصيف وهي بتبكي جامد…الدنيا كلها ضيقة مش عارفة تعمل ايه…حاسة انها هتتف*ضح وبكده اهلها ممكن يم*وتوا فيها….

 

فجأة حد مد ليها منديل…بصت علا لقت ست كبيرة…ابتسمت الست ليها وقالت:

 

-كل حاجة هتتحل يا بنتي….

 

وبعدين اديتلها المنديل ومشيت…

 

…..

 

روحت علا البيت بتعب ودخلت بيت خالتها…اتجمدت مكانها لما لاقت اهلها قدامها..

 

ابتسمت خالتها وقالت:

 

-اهلك قالولي انهم جايين بس طلبوا اني مقولكيش…كانوا عايزين يعملوها مفاجأة ليكي…

 

بلعت ريقها فقرب ابوها منها وحضنها وقال:

 

-وحشتينا يا علا…فيه خبر حلو ليكي…شريكي في الشغل شاف صورتك وحبك وطلبك مني !!

 

…….

 

بالليل..

 

كانت علا قاعدة في الاوضة وهي بتعيط…مفروض من بكرة تروح بيتهم عشان تجهز نفسها عشان شريك ابوها اللي جاي بعد يومين عشان يشوفها…قلبها كان بينز*ف…مش عارفة تعمل ايه ولا ايه…حطت ايديها علي وشها وفضلت تعيط جامد..لدرجة انها محستش بمنار اللي دخلت الاوضة…:

 

-للدرجادي بتحبيه..

 

بصتلها علا فجأة واتوترت وقالت:

 

-هو..هو مين..

 

ابتسمت منار وقالت:

 

-امجد اللي انا رف*ضته النهاردة بسببك…مستحيل أقبل بواحد اختي بتحبه…

 

عيطت علا تاني وقالت:

 

-الموضوع ابش*ع من كده…

 

حست منار قلبها بيترعش من الخوف وقالت:

 

-قصدك ايه.؟!

 

حطت علا وشها في الارض وقالت:

 

-انا غلطت مع امجد… يعني مبقتش فيرجن ؛!

 

حطت منار ايديها علي بوقها فكملت علا..:

 

للمتابعة اختار متابعة القراءة :

7

 

رواية خطيئته الفصول كاملة

 

 

-انا اح*قر بنت ممكن تشوفيها في حياتك…أنا رخ*يصة سلمت نفسي بالرخ*يص…عارفة أنا بتمني اني ام*وت…أنا استاهل المو*ت علي اللي عملته…وعلي اني حطيت راس عيلتي في الط*ين…امجد عنده حق أنا اللي رخي*صة واستاهل كل اللي حصلي…يارب ام*وت يارب…ادعيلي يا منار اني ام*وت قبل ما اتفض*ح أنا واهلي…ابوس ايديكي ادعيلي اني امو*ت…

 

كانت منار بتبكي بصد@مة وهي شايفة علا بتنه*ار قدامها كانت مصدومة…احاسيس متناقضة جواها…كان نفسها تضر*ب علا علي اللي عملته في نفسها…وفي نفس الوقت نفسها تحضنها وتهون عليها…قربت منار من علا وحضنتها جامد وهي بتبكي…كانوا الاتنين بيعيطوا بصوت عالي لدرجة أن ام منار دخلت واتخضت وقالت:

 

-بتعيطوا ليه ؟!

 

بعدت منار عن علا وقالت بسرعة:

 

-هي خلاص هتمشي يا ماما وانا هرجع لوحدي تاني…عشان كده بنعيط….

 

ابتسمت ام منار وقربت منهم وحضنتهم وقالت:

 

-مش هتبعدوا عن بعض اكيد هتفضلوا دايما تشوفوا بعض…

 

…..

 

بعد ساعة تقريبا…

 

كانت منار نايمة جنب علا اللي عينيها متعلقة بالسقف وبتقول:

 

-العريس هيجي بعد يومين وهنتخطب وبعدين اتجوز بالكدب ويوم الفرح هيكتشفوا كل حاجة وانا وقتها هم*وت وانتهي !!!

 

بصتلها منار ودموعها بتنزل…مسكت ايديها وقالت:

 

-هنلاقي حل متقلقيش…

 

 

تاني يوم..

 

كنت قاعد علي سريري وانا لحد دلوقتي مش مستوعب اني اترفضت…رفض منار ليا زلزل قلبي بس مكنتش عايز استسلم…أنا حبيتها.ومش هسيبها تفلت من بين ايديا…عشان كده قومت لاهلي…

 

طلعت لهم في الصالة وقولت:

 

-انا مش قابل بالرفض ده عايز اشوف منار مرة تانية ضروري….

 

….

 

والغريب أن اهلي لما كلموا أهل منار طلعت منار كمان حابة تشوفني واتقابلنا في نفس اليوم..

 

 

طلبت منار أننا نتقابل برة البيت في كافيه…كنت أنا وهي علي تربيزة واهلينا وعلي ترابيزة قريبة مننا مدينا الخصوصية ويعتبر معانا في نفس الوقت…

 

كنت ببص علي منار بحر*قه أنها رافضاني كنت بجد عايزها…

 

-ممكن اعرف ليه اترفضت ؟!

 

قولتها بهدوء رغم النا*ر اللي جوايا…

 

بصتلي ببرود وقالت:

 

-وانت ايه المميز فيك عشان اقبلك؟!

 

سؤالها جر*ح كرامتي اووي وقولت:

الجزء الخامس من هناااا

 

اترك تعليقاً

انت تستخدم اداة مانع الاعلانات

لتستطيع تصفح الموقع بسهولة من فضلك اغلق اداة مانع الاعلانات